Informace o škole
Naše vize
MY VŠICHNI jdeme společnou cestou s chutí naplnění školy dětmi a spolupracujícími rodiči
Masarykova základní škola Tanvald, příspěvková organizace
Hlavní budova: Školní 416, 468 41 Tanvald
Telefon: +420 483 394 345
IČO 43256791
RED-IZO 600010473
IZO 102177368
Zřizovatel: Město Tanvald
Datová schránka : yqwkjb5
Organizace školního roku 2024/2025
Vyučování ve školním roce 2024/2025 začne ve všech základních školách, středních školách, základních uměleckých školách a konzervatořích v pondělí 2. září 2024
Podzimní prázdniny stanovuje MŠMT na úterý 29. října a středu 30. října 2024
Vánoční prázdniny začínají v pondělí 23. prosince 2024 a končí v pátek 3. ledna 2025, vyučování začne v pondělí 6. ledna 2025
Vysvědčení s hodnocením za první pololetí bude žákům předáno ve čtvrtek 30. ledna 2025
Jednodenní pololetní prázdniny připadnou na pátek 31. ledna 2025.
Jarní prázdniny v délce jednoho týdne jsou podle sídla školy stanoveny takto: 3. 3. - 9. 3. 2025
Velikonoční prázdniny připadnou na čtvrtek 17. dubna 2025
Vyučování ve druhém pololetí bude ukončeno v pátek 27. června 2025, hlavní prázdniny trvají od 28. června 2025 do 31. srpna 2025
Vyučování ve školním roce 2025/2026 začne v pondělí 1. září 2025
JSME ŠKOLOU
kde si svůj pocit úspěchu může zažít každé dítě.
kde přistupujeme ke každému dítěti individuálně.
kde s dětmi a rodiči komunikujeme.
kde učitelé přemýšlejí nad tím, co, jak a proč dělají.
kde se orientujeme na dovednosti (spolupráci, komunikaci, řešení problémů, dodržování pravidel a povinností, poučení se z vlastních chyb, dodržování pracovních návyků).
kde je kvalitní vybavenost pro informační technologii.
kde chceme, aby se děti hýbaly (využití tělocvičny o přestávce, zájmové kroužky, pobyt venku).
kde se zaměřujeme na speciálně – pedagogickou péči a péči logopedickou.
kde jsme otevřeni k dalším zajímavým podnětům a spolupráci.
PROGRAM PRIMÁRNÍ PREVENCE V NAŠÍ ŠKOLE
AART PROGRAM – podpora zdravých vztahů a projevů chování u dětí (AART - Adapted Aggression Replacement Training)
CO TO JE?
Program k nám přichází z Norska a je postaven na principu sociálního učení. Jeho cílem je snižování výskytu problematického (agresivního) chování a rozvoj prosociálního chování dětí a dospívajících. Mezinárodní výzkumy ukazují, že program snižuje potíže s chováním a může být jednou z možností, která zlepší prostředí školní třídy nebo skupiny. Děti se mohou více naučit, neztrácí čas neefektivním řešením konfliktů a prostředí je pro ně příjemnější a bezpečnější. Ve zkratce se tedy jedná o program, který pomáhá snižovat dětem obtíže s chováním a přispívá ke zlepšování třídního (a tím i školního) klimatu.
JAK TO PROBÍHÁ?
AART je desetitýdenní program. Každý týden skupina dětí absolvuje hodinu v každém ze 3 modulů. Program pro děti je postaven na principech efektivní primární prevence, zejména na vzájemné interakci a tréninku jednotlivých dovedností. Jde o soustavný a komplexní program, není to pouze jednorázová akce.
JE SLOŽEN Z NĚKOLIKA ČÁSTÍ:
1. Nácvik sociálních dovedností
Existuje řada sociálních dovedností, o kterých se předpokládá, že dětem mohou chybět. Jedná se například o umění naslouchat, poděkovat, požádat o pomoc, poprosit o prominutí, zvládnout tlak ze strany skupiny nebo třeba zvládnout neúspěch. Společně se je naučí jako sérii automatizovaných kroků, které na sebe navazují.
2. Nácvik zvládání emocí
V této části se děti učí zvládat situace, které v nich vyvolávají emoce jako hněv, vztek nebo agresivitu. Trénink děti absolvují opět každý týden. V tomto modulu se učí zvládat vztek krok za krokem. Učí se zacházet se svým vlastním tělem při nepohodě, vnímat své napětí, regulovat emoce, předcházet eskalaci emoce a reakce a pracovat s myšlenkami. Každý týden společně nacvičíme jeden krok k ovládání těchto silných emocí a potom procvičíme nové dovednosti pomocí různých situací, které děti běžně zažívají.
3. Nácvik morálního uvažování
Tato část ukazuje dětem možnost zažít jiné perspektivy posuzování než jsou jejich vlastní. Učí se nahlížet na své okolí zralejším způsobem. Děti zde řeší různá morální dilemata a učí se naslouchat názoru svých vrstevníků.
Každá lekce má svou pevně danou strukturu, kterou se děti rychle naučí a poskytuje jim vhodnou oporu. Jednotlivé kroky si tak zautomatizují a zvládnou je tak bezpečně opakovat i v běžném životě. Dětští i dospívající účastníci tak zvyšují své schopnosti efektivní komunikace ve společnosti.
Školská rada
Vyjadřuje se k návrhům školních vzdělávacích programů a k jejich následnému uskutečňování.
Schvaluje výroční zprávu o činnosti školy.
Schvaluje školní řád.
Schvaluje pravidla pro hodnocení výsledků.
Podílí se na zpracování koncepčních záměrů rozvoje školy.
Projednává návrh rozpočtu právnické osoby na další rok a navrhuje opatření ke zlepšení hospodaření.
Projednává inspekční zprávy České školní inspekce.
Podává podněty a oznámení řediteli školy, zřizovateli, orgánům vykonávajícím státní správu ve školství a dalším orgánům státní správy.
Podává návrh na vyhlášení konkursu na ředitele školy.
Rada školy Masarykovy základní školy Tanvald složena ze šesti členů, dva jmenuje zřizovatel školy, dva jsou volení z řad pedagogických pracovníků a dva jsou voleni ze zákonných zástupců nezletilých žáků. Funkční období rady jsou tři roky.
Do zápisů z jednotlivých schůzek je možné nahlédnout v kanceláři školy.
Jejími členy jsou
Za zřizovatele: Richard Seidel (zvolen předsedou), Iveta Veselková
Za rodiče: Michal Kubín, Pavla Benešová
Za pedagogy: Blanka Blažková, Jan Prašivka (zvolen předsedou)
Ředitelka: Mgr. Jana Duňková
Zástupkyně ředitelky: Ing. Iva Knápková
Právní forma: příspěvková organizace
Zřizovatel: MĚSTO TANVALD