Trojlístek
Principy smíšených tříd Trojlístku
Prostředí, které má řád, a které nenásilně podporuje přirozený vývoj dítěte.
Dítě se učí pro sebe, pěstuje si vlastní odpovědnost a samostatnost.
Dítě uspokojuje sebe, ne průvodce, a to svou zvídavostí, schopnostmi.
Respektování osobnosti dítěte. Učitel = průvodce = partner – motivuje a podporuje, pomáhá volit pomůcky, pochopit je. Vystavuje děti výzvám.
“POMOZ MI, ABYCH TO DOKÁZAL SÁM.”
Bez trestů a nátlaku, aby si dítě nevypěstovalo závislost na pochvale. TÍM SI ZDRAVĚ POSILUJE SEBEVĚDOMÍ A SEBEDŮVĚRU, je vyrovnanější, nebojí se vyslovit svůj názor.
Sebehodnocení a slovní hodnocení.
Dítě pracuje soustředěně, se zájmem, dělá chyby a učí se z nich. Chyba je ukazatel toho, co je potřeba si ještě procvičit.
Dítě má možnost zvolit si místo pro práci (stůl, kobereček, místnost), kdy, s kým a na čem bude pracovat.
Portfolia - děti si zakládají složku se svými pracemi, přehledy zvládnutého učiva, projekty.
Pravidelné výpravy a učení v přírodě.